پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119756
پاسخ مقام معظم رهبري به نامه معاون اول رئيس‌جمهور/
چرا اقدام قاطع انجام نمي شود که نتيجه را مردم به صورت ملموس مشاهده کنند؟/تصميم ‌ها را بدون هر گونه ملاحظه‌اي براي مبارزه با فساد انجام دهيد
تاریخ انتشار : 1393/09/17 13:32:54
نمایش : 1070
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهور در همايش ملي ارتقاء سلامت اداري و مبارزه با فساد گفت: مطالبي که رئيس جمهور در ارتباط با فساد بيان کردند بسيار مهم بود و نشان مي‌دهد که اين دغدغه در کشور وجود دارد.  
 
از اول انقلاب و نظام امام خميني (ره) يکي از اهداف بزرگشان همين بحث از بين بردن فساد در کشور بود و مقام معظم رهبري نيز همين اهداف را دنبال کردند و در سال ۱۳۸۰ نامه ۸ ماده‌اي را خطاب به سران قوه در همين راستا نوشتند.  
 
وي در ادامه افزود: بعد از اين ۱۳ سال بهتر است بررسي کنيم که ببينيم به کجا رسيديم، آيا نسبت به آن روز صدور نامه مقام معظم رهبري در سال ۱۳۸۰ وضعيت کشور بهتر شده است يا خير. پيداست و دغدغه‌ها نشان مي‌دهد که وضعيت بد‌تر شده است.  
 
جهانگيري تصريح کرد: من احساسم اين است که رهبري نظام از عملکرد دستگاه‌ها براي مبارزه با فساد راضي نيستند و آمار و ارقام و گزارش‌هايي که از حجم مفاسد گفته مي‌شود مثلا روزي که مي‌گفتند ۱۰۰ ميليارد تومان فساد شده و يک عده شب خوابشان نمي‌برد که مگر مي‌شود در انقلاب همچين ارقامي باشد، اما امروز ارقامي که گفته مي‌شود پيداست که يک جاي کار ايراد دارد و احساس مي‌شود هنوز اين موضوعي که بايد بسيار مهم به آن بپردازيم، هنوز ورود نکرده‌ايم.  
 
معاون اول رئيس جمهور بيان داشت: من يک نامه‌اي را اوايل اين ماه به مقام معظم رهبري نوشتم و گفتم قرار است يک همايشي براي مبارزه با فساد برگزار شود و وقتي که اين همدلي بين سران سه قوه وجود دارد و اگر ايرادي ندارد در پايان اين همايش اگر شما صلاح بدانيد با شما ديداري داشته باشيم و مقام معظم رهبري در پايان اين نامه مطلبي نوشتند. 
 
وي در ادامه متن نامه مقام معظم رهبري را قرائت کرد که به شرح زير است:

"نقش و اهتمام دستگاه‌هاي مختلف براي مبارزه با فساد تحسين آميز است ليکن اين سمينارها و امثال آنها چه معجزه‌اي مي‌کند؟ مگر براي مسئولان سه قوه وضعيت فعلي مشخص نيست؟ بايد با توجه به شرايط جامعه و همفکري مسئولان اقدامات لازم براي مبارزه با فساد صورت گيرد. چرا اقدام قاطع انجام نمي شود که نتيجه را مردم به صورت ملموس مشاهده کنند؟ توقع من اين است چه با اين سمينار و چه بدون آن، تصميم ‌ها را بدون هر گونه ملاحظه‌اي براي مبارزه با فساد انجام دهيد"

 موفق باشيد

انتهاي پيام/ 590 پ
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html